Mennyi kukorica kell Magyarországnak?

Mi lesz, ha az elektromos autók átveszik az uralmat a belső égésű motorral rendelkező járművek felett? Kinek kell akkor majd a bioetanol és a magyar kukorica?

November utolsó napjaiban egy nagyszabású agrárrendezvényen feltette a hallgatóság a kérdést Reng Zolzánnak, a Hungrana Zrt. vezérigazgatójának: Mi lesz, ha az elektromos autók átveszik az uralmat a belső égésű motorral rendelkező járművek felett? Kinek kell akkor majd a bioetanol? A kérdés tulajdonképpen arra utalt, hogy mennyire van jövője a hazai kukoricafeldolgozóknak, mekkora piaca lesz itthon a tengerinek 10 év múlva?

Valóban van esélye annak, hogy az elektromos autók átveszik az uralmat, de a bioetanolgyártás egyéb termékeire továbbra is szükség lesz. Iyen a kukoricaglutén (CGF)  és -csíra, a száraz kukoricatörköly (DDGS), vagy az izocukor. A CGF és a DDGS az állattartás számára értékes fehérjeforrások. Izocukorból pedig a Hungrana piacvezető Európában. Így ha a bioetanol piaca szűkülne is (ez egyébként az USA-val megkötendő szabadkereskedelmi egyezmény esetén is bekövetkezik), a cég már felkészült egyéb piacok meghódítására. Vagyis a hazai kukoricának – nem csak itt, de a Pannonia Ethanolnál vagy a tiszapüspöki gabonafeldolgozóban is – lesz vevője, 10 év múlva is.

 

 

2017. december 03.